Ce este metoda Montessori?
Metoda Montessori a fost dezvoltată de Dr. Maria Montessori la începutul anilor 1900.
Este o metodă specifică de educație centrată pe copil care implică activități conduse de copii (denumite „muncă”),
săli de clasă cu copii de vârste diferite și profesori care încurajează independența în rândul elevilor lor.
Dr. Montessori credea că copiii învață mai bine atunci când aleg ce să învețe și că filozofia este prezentă astăzi în sălile de clasă Montessori.
O sală de clasă Montessori pare probabil diferită de ceea ce obișnuiți. Lucrurile care îl fac unic includ:
- Diverse stații de activitate pentru copii, de a alege pe tot parcursul zilei.
- Profesorii care se deplasează din grup în grup în loc să stea în fața clasei.
- Un sistem de clasificare netradițional.
- Un accent pe întregul student – sunt luate în considerare dezvoltarea socială, emoțională, intelectuală și fizică.
La fel ca în cazul oricărei metode de instruire, unii profesori și părinți adoră abordarea, în timp ce alții nu sunt la fel de îndrăgostiți.
Citiți mai departe pentru a afla mai multe despre unele dintre avantajele și dezavantajele potențiale ale educației Montessori.
Dacă vorbiți vreodată cu un educator Montessori, este probabil să auziți o cascadă de laude pentru Metoda Montessori.
Sistemele de educație tind să inspire o pasiune reală profesorilor care le folosesc. Dar care sunt, în mod specific, avantajele unei educații Montessori?
Un accent pe învățarea independentă practică!
Clasele Montessori sunt oarecum renumite pentru frumusețea lor. O mulțime de lumină naturală și spațiu sunt priorități comune în proiectarea clasei.
Toate acestea se fac dintr-un motiv: Crearea unui mediu frumos și accesibil este de o importanță capitală, deoarece copiii își dirijează propria învățare cu ajutorul unor mijloace de învățare proiectate meticulos.
Aceste materiale îi conduc pe tinerii care învață la înțelegerea vocabularului complex și la descoperirea de idei abstracte prin utilizarea practică a obiectelor concrete concepute pentru un astfel de scop.
Cel mai bun lucru despre un mediu Montessori este acela că le permite copiilor să lucreze, să se dezvolte și să învețe în ritmul lor individual. Copiii sunt expuși la lecții, activități și materiale care se bazează pe setul lor de competențe – progresează în dezvoltarea lor ca individ.
Ați observat vreodată felul în care copiii devin fascinați de ceea ce fac alți copii?
Montessori valorifică acest lucru prin gruparea copiilor de vârste diferite în aceleași medii de învățare.
Majoritatea sălilor de clasă Montessori au vârste mixte și sunt destinate să încurajeze învățarea de la egal la egal.
Acest aranjament poate duce în mod natural la o creștere care ar putea să nu apară într-o clasă cu vârste mai uniforme.
Aceste grupuri mixte permit copiilor să învețe unul de la altul, să se învețe reciproc și să dezvolte abilități de viață, cum ar fi incluziunea și acceptarea.
Deoarece o mare parte a procesului de învățare este auto-dirijat, copiii pot dobândi un sentiment de independență
și încredere în abilitățile lor mult mai rapid decât într-un cadru școlar tradițional.
Studenții care experimentează o sală de clasă Montessori tind să fie mai capabili să se gestioneze singuri și să gândească independent.