Educatia Montessori 10 Principii Pentru Parinti

Montessori este destul de bine cunoscut ca o formă alternativă de educație, dar în România există adesea încă un aer de mister în jurul său. Montessori poate fi greu de descris , chiar și pentru cei ai căror copii frecventează o școală Montessori.

Metoda de educație Montessori a fost dezvoltată de Maria Montessori, prima femeie italiană medică, la începutul secolului al XX-lea. Ea și-a folosit pregătirea ca om de știință și medic pentru a observa cu atenție copiii și a conceput o școală menită să atragă natura lor, mai degrabă decât să o combată.

De exemplu, dacă copiilor le place să se mute, de ce să nu concepem o școală care să le permită să se miște, mai degrabă decât să lupte constant pentru a-i ține pe locurile lor? Acesta este tipul de întrebare pe care a pus-o.

Ea a luat toate noțiunile preconcepute despre cum ar trebui să arate o școală și a proiectat sala de clasă și materialele pe baza a ceea ce a observat despre copii în starea lor naturală. Școlile create pe baza observațiilor ei au devenit cunoscute sub numele de școli Montessori.

Iată 10 principii fundamentale ale educației Montessori pentru a vă oferi o idee mai bună despre ceea ce este Montessori și dacă poate fi potrivit pentru copiii dvs.

1. Învățarea experiențială

Copiii din școlile Montessori învață lucrând cu materiale special concepute. În loc să memoreze faptele matematice, ele încep prin numărarea și adăugarea de materiale concrete. Folosesc obiecte mici și un set de litere din lemn cunoscut sub numele de alfabet mobil pentru a învăța să citească și să scrie. Maria Montessori a observat că copiii trebuie să se miște și să învețe prin experiențe, mai degrabă decât prin așezarea și ascultarea unui profesor.

2. Săli de clasă mixte

Clasele Montessori includ vârste mixte și niveluri de abilități mixte, în general împărțite în grupuri de trei ani (de exemplu, copii de 3-6 ani, 6-9 ani). Învățarea de la egal la egal este încurajată pe măsură ce micuții învață observându-și prietenii mai mari, iar copiii mai mari își consolidează cunoștințele și dobândesc abilități valoroase de conducere, oferind lecții copiilor mai mici.

În timp ce școlile Montessori sunt cele mai frecvente pentru copiii mai mici, există și licee și licee Montessori.

3. Perioade de lucru neîntrerupte

Toate școlile autentice Montessori au perioade lungi de lucru neîntrerupte (în general 2-3 ore în funcție de vârstă). În loc să aibă 30 de minute pentru matematică și apoi 30 de minute pentru limbă, copiii au o perioadă lungă de lucru dimineața și după-amiaza într-o singură sală de clasă care include toate disciplinele. Această perioadă lungă de timp le permite copiilor să se angajeze profund în materiale și să ajungă la o concentrare intensă.

4. Academicieni

În plus față de matematică, limbă și știință, școlile Montessori includ alte două domenii academice: viața practică și senzorialul. Viața practică constă în exerciții care îi ajută pe copii să învețe abilitățile folosite în viața de zi cu zi. Pentru copiii mici, aceasta include turnarea cu atenție a apei, legarea pantofilor și frecarea unei mese. Pentru copiii mai mari, aceasta include lucruri precum bugetarea și începerea unei afaceri mici.

Sensorialul este educarea simțurilor și este cel mai răspândit în sălile de clasă pentru copiii mici. Montessori credea că copiii învață prin simțuri și există materiale special concepute pentru a-i ajuta să-și rafineze simțul mirosului, auzul etc.

5. Rolul profesorului

Un profesor Montessori este uneori menționat ca un ghid, mai degrabă decât un profesor, iar acest lucru reflectă rolul ei netradițional. Sarcina unui profesor Montessori este de a observa copiii și de a le prezenta materialele academice la momentul potrivit. Este adesea greu de găsit în clasă, deoarece în general lucrează individual cu un copil, mai degrabă decât să stea în fața camerei vorbind cu întregul grup. Maria Montessori a văzut rolul profesorului ca oferind copiilor instrumente pentru învățare, mai degrabă decât turnând cunoștințe și fapte în ei.

6. Libertatea în limite

Munca într-o școală Montessori este dirijată de copii. Un profesor îi dă unui copil o lecție despre un material pe care nu l-a folosit până acum, dar copilul poate alege apoi să lucreze în mod independent atunci când îi place.

Copiii dintr-o sală de clasă Montessori aleg unde să stea și la ce să lucreze, cu îndrumarea unui profesor. Un copil nu va avea voie să danseze prin cameră și să-și distragă prietenii sau să deseneze doar toată ziua, dar poate alege dacă să lucreze la matematică sau limbă, sau să stea la o masă sau pe podea.

7. Educarea întregului copil

Montessori se concentrează pe educarea întregului copil, inclusiv educație fizică, spirituală, socială, mentală și emoțională. Aceasta înseamnă că s-ar putea să găsiți un copil Montessori de 3 ani care să meargă cu atenție pe o linie în timp ce poartă un pahar cu apă, învățând să-și controleze corpul și mișcările. S-ar putea să găsiți un copil care să mediteze sau să facă yoga în timp ce vedeți în apropiere un alt practic care scade. Fiecare dintre aceste componente este considerată la fel de importantă.

8. Curriculum individualizat

Dacă o clasă Montessori are 25 de elevi diferiți, fiecare dintre acești 25 va fi la un nivel academic diferit, care este observat și urmărit de profesor. În loc să dea lecții de grup, profesorii Montessori dau lecții individuale fiecărui elev în funcție de nivelul și nevoile sale specifice. Acest lucru este posibil, deoarece copiii lucrează în mare măsură independent, petrecând o mare parte din zi practicând și perfecționând munca la care au primit deja o lecție.

9. Mediul pregătit

Clasele Montessori sunt denumite „mediu pregătit”. Acest lucru înseamnă că sunt proiectate cu tot ce au nevoie copiii pentru a explora și învăța independent. Sunt pline cu rafturi joase și materiale frumoase pentru a-i atrage pe copii să dorească să învețe și să lucreze.

Profesorii Montessori observă copiii și decid ce muncă să pună pe rafturi pentru a satisface interesele și nevoile copiilor la momentul respectiv. Clasele Montessori sunt, de asemenea, mult mai minimaliste decât clasele tradiționale, în special pentru copiii mici. Sunt pline de culori stinse și lumină naturală pentru a favoriza concentrarea. Totul în clasă are un loc specific pe un raft unde îi aparține și munca este organizată cu atenție pentru a ajuta copiii să-și dezvolte simțul ordinii.

10. Educația pentru pace

Maria Montessori a trăit într-o perioadă de războaie mondiale și revoltă globală. Poate din acest motiv, ea a pus un mare accent pe educația pentru pace. Ea credea că viitorul lumii depinde de învățarea copiilor noștri despre importanța păcii și această credință se reflectă și astăzi în școlile Montessori. Se pune un mare accent pe comunitate, atât comunitatea din clasă, cât și comunitatea globală din care facem parte. Copiii învață despre lume și, de asemenea, învață instrumente pentru a se calma și a rezolva pașnic conflictele.

Dacă doriți să vedeți cum arată acest lucru în acțiune, consultați aceste videoclipuri pentru a arunca o privire în sala de clasă Montessori. Multe școli Montessori întâmpină vizitatorii, de asemenea, dacă sunteți interesat să observați personal o sală de clasă.

Jucării Montessori

Citește și...

Faci un comentariu sau dai un răspuns?