Cele Mai Bune Jocuri Educaționale Și Jucării 0-6 Ani

Dorim să vă oferim o viziune asupra celor mai potrivite jucării pentru copii cu vârstă de la 0 la 6 ani. Știm că jucăriile contribuie într-un mod esențial la dezvoltarea copiilor, așa este dacă alegem jucăriile potrivite pentru vârsta, capacitatea și dexteritatea copilului.

Jucăriile care nu sunt destinate categoriei de vârstă specifică copilului le pot face să fie frustrante dacă este pentru o vârstă mai mare sau să nu îi stimuleze deloc dacă este pentru o vârstă mai mică.

Pentru copii de la 4 luni.

Bebelușii se află în stadiu evolutiv senzor-motor, din acest motiv ceea ce îi atrage cel mai mult la această vârstă sunt culorile, sunetele, explorarea obiectelor cu gura lor, atingerea diferitelor texturi … În continuare, detaliem cele mai potrivite și motivante jucării pentru ei.

  • Inele pentru a înșira
  • Jucării muzicale
  • Zornăitori mici
  • Jocuri cu texturi
  • Povești cu imagini mari.

Copii de 1 an.

Majoritatea copiilor transformă orice obiect pe care îl manipulează într-o jucărie. Acest obiect, aflat în mâinile sale, devine o sursă de învățare și inteligența sa naștentă îl umple de sens. Jucăriile ideale pentru un copil ar trebui adaptate la nivelul său de învățare și să-i stimuleze abilitățile fizice, intelectuale și lingvistice.

Ce trebuie luat în considerare la alegerea unei jucării?

  • Preferințele copilului (animale, mingi, construcții …).
  • Abilitățile sau capacitățile copilului
  • Recomandările producătorilor cu privire la vârsta cea mai potrivită.
  • Prețul: nu este nevoie să cumpărați o jucărie foarte scumpă.
  • Siguranță: este important să nu conțină piese mici pe care le puteți sufoca sau pungi de plastic.
  • Nu vă lăsați lăsați de clișee sexiste: păpuși pentru fete, mingi pentru băieți.
  • Evitați jucăriile care stimulează violența: arme, bastoane, …

Idei de jucărie pentru copiii de 1 an:

  • Pentru remorcare: mașini, camioane, animale cu roți sau o cutie simplă cu frânghie.
  • Pentru a împinge: cărucioare pentru păpuși, tricicluri, roți cu mânere, …
  • Pentru a lansa: mingi, mingi, baloane.
  • Pentru a vă folosi mâinile: plastilină, centre de activitate, forme de sortare.
  • Pentru lectură și pictură: cărți pentru copii cu pagini groase, pictură cu mâinile.
  • Pentru a juca imitând adulții: bucătării, farfurii, pahare, tacâmuri … (jucărie sau adevărat, dar incasabil), piepteni, recipiente din plastic, animale de pluș, animale, păpuși …

Copii de 2 ani.

Copiilor de această vârstă le plac jocurile care le permit să plaseze materialele într-un mod logic și să clasifice obiectele, acest tip de jucării le menține concentrate și le place să comande și să construiască.

În plus, le plac jocurile de imitare și jocurile de cărți de memorie, împreună cu jocurile active precum dansul și cântatul.

Trebuie să stimulăm jocurile care le activează interesul pentru descoperire, explorare și învățare. Trebuie să-i facem să-și îmbunătățească abilitățile psihomotorii, concentrarea, autonomia și, în același timp, să se bucure de compania altor copii.

Cele mai potrivite jucării timp de doi ani pot fi jocurile de construcție, cum ar fi jocurile puzzle, asamblarea jocurilor de piese, plastilina, jucăriile muzicale interactive, păpușile, jocurile push sau picturile.

Jocurile de filetare sunt, de asemenea, foarte potrivite vârstei, deoarece coordonează mișcările.

Copii de 3 ani.

La etapa de 3 ani, copiii încep să-și dezvolte jocul simbolic și le place să recreeze scene din viața lor de zi cu zi. Din acest motiv, jocuri precum truse profesionale, costume, … sunt jocuri pe care le adoră.

De asemenea, încep să recunoască emoțiile, nu numai ale lor, ci și ale celorlalți, așa că jocurile cu care pot crea expresii faciale diferite sau crea personaje, atât cu magneți, fie pentru a desena, le pot fi de mare interes.

Nu în ultimul rând, poveștile sunt o resursă excelentă care îi motivează și îi ajută să-și dezvolte imaginația, atenția, empatia … ei sunt cei care încep să „citească” poveștile lor, imitând lectura adulților și cei care aleg ce povești preferă să li se spună (chiar dacă sunt cunoscute de la început până la sfârșit).

Povești în care pot participa și se pot simți ca protagoniști ai poveștii, povești fără text pe care le pot reinventa iar și iar, povești care îi ajută să înțeleagă situații complicate pentru ei … opțiuni nesfârșite pentru a-i înțelege pe micuții noștri.

Copii de 4 ani.

Să încercăm să eliminăm jucăriile tehnologice, deoarece aceste tipuri de jucării nu oferă beneficii și reduc tipul de joc pe care copiii tind să îl dezvolte în mod natural, vă dau un exemplu: o jucărie electronică menține un copil static, mișcându-și degetele și fiind uimit de luminile și culorile puternice și zgomotele, în timp ce copilul instinctiv cu alte tipuri de jucării, explorează, pune întrebări, se mișcă, atinge, deduce și încheie prin explorare.

Jucăriile pe care trebuie să le selectăm pentru copiii noștri trebuie să fie cele care își dezvoltă abilitățile sociale, ținând cont de faptul că, cu tehnologia, acest aspect nu mai joacă un rol principal (de exemplu, ar putea fi un cărucior de cumpărături pentru copii).

Trebuie să luăm în considerare și faptul că sunt jucării care le stimulează limbajul (de exemplu, o bucătărie mică pentru copii, deoarece vor imita rolurile casei și vor stabili dialoguri), jucării care le stimulează imaginația (exemplu, accesorii pentru o bucătărie mică, deoarece vor pregăti mese și îi vom asculta ne invită la mese), jucării care își dezvoltă abilitățile manuale (ex. blocuri de construcție) și altele care își dezvoltă atenția și concentrarea (ex. Puzzle-uri).

Copii de 5 ani.

La această vârstă, 5 ani, părinții își dau seama că copilul lor a crescut, motivând aproape ca un adult, învață să se raporteze și să respecte regulile. Vei vedea că acum în ceea ce privește jocurile este mult mai selectiv. „Orice” nu mai este valabil. Acum are gusturile sale!

Deci, pentru a le alege, trebuie să vă întrebați:

Ce îl motivează pe fiul meu acum?

Veți fi sigur că aveți dreptate cu jocurile de grup sau care trebuie să-și scoată imaginația și să inventeze povești, precum și puzzle-uri mai complexe și construcții cu care va funcționa memoria și atenția, biciclete, mingi, Tablele, trusa medicală, trusa cu scule, „seturile” de supereroi, marionetele, costumele și păpușile articulate cu care să recreeze situații sau piese de teatru cu alți copii, sau cu noi părinții, sunt foarte stimulante la această vârstă.

Jocurile educaționale de alfabetizare și matematică sunt, de asemenea, de o importanță deosebită. La vârsta de 5 ani, ei încep recunoașterea și alfabetizarea vocalelor și consoanelor.

Toate acestea fac ca jocurile educaționale care se ocupă de aceste activități să fie potrivite (cărți care să asorteze perechi sau desene, jocuri cu numere, litere maganetice. Tot felul de jocuri de societate care îți dezvoltă atenția ….).

Share

You Might Also Like

Lasă un răspuns